Zorg ervoor dat je instellingen goed staan voor volgend jaar om meer boekingen te genereren. Herbekijk ons recente webinar en ontdek hoe je je kan voorbereiden op 2024. Vraag hier toegang aan tot ons helpcenter als je je niet kan aanmelden.
Tip #1: Bied verschillende tariefplannen aan
Door zowel flexibele als niet-restitueerbare hoteltarieven aan te bieden op Booking.com spreek je een breder publiek aan en vergroot je de aantrekkelijkheid van je hotel, B&B of vakantiewoning.
Flexibele tarieven (met gratis annulering) zijn de populairste types tarieven onder Booking.com-klanten.75% van de hotels heeft meer kans op een boeking door flexibele annuleringsvoorwaarden te bieden. Niet-terugvorderbare tarieven daarentegen spreken prijsgevoelige reizigers aan en zijn ideaal om meer reservaties binnen te halen en inkomsten te garanderen.
Kies ervoor om betalingen te beheren vanuit Cubilis om 100% vooraf betaald te krijgen of laat Booking.com het betalingsproces beheren met regelmatige uitbetalingen.
Tip #2: Verleng je beschikbaarheid voor een betere zichtbaarheid
Een andere doeltreffende manier om meer boekingen te genereren tijdens het laagseizoen is door je beschikbaarheid op lange termijn open te zetten op Booking.com. Dit geeft je hotel of B&B een streepje voor op concurrenten die hun beschikbaarheid minder ver in de toekomst openstellen.
Langetermijnbeschikbaarheid voorziet in de behoeften van vroegboekers en verhoogt je zichtbaarheid aanzienlijk bij potentiële gasten die hun reizen tot 16 maanden vooruit researchen.
Booking.com houdt bij wie jouw bestemming lang van tevoren heeft opgezocht en toont vervolgens retargeting-advertenties met accommodaties die in de opgezochte periode geboekt kunnen worden. Met andere woorden, hoe meer beschikbaarheid je opent, hoe meer exposure jouw hotel, B&B of vakantiewoning krijgt.
Tip #3: Val op door middel van vroegboekacties
Door vroegboekers aan te trekken met earlybird-promoties kan je de bezettingsgraad van je hotel ruim op voorhand aanzienlijk verhogen. Deze speciaal ontworpen aanbiedingen, eenvoudig in te stellen in Cubilis, richten zich op mensen die hun reis lang op voorhand plannen.
Early Booker Deals aanbieden op Booking.com verbetert je ranking en zichtbaarheid op het platform, waardoor je meer opvalt tussen de concurrentie. Bovendien kan een aantrekkelijke korting net dat laatste duwtje in de rug zijn voor reizigers om jouw vakantiewoning, hotel of B&B te kiezen.
Tip #4: Maak je profiel aantrekkelijker met de juiste foto's
Het aantal en de kwaliteit van je foto’s op Booking.com zijn van grote invloed op boekbeslissingen. Hotels met vijf tot tien kwalitatieve foto's hebben 29% meer kans op een reservatie in vergelijking met logies met minder dan vijf foto's.
Zorg ervoor dat de foto’s je hotel of B&B nauwkeurig weergeven en de unieke troeven in de verf zetten.
Tip #5: Hanteer een dynamische prijszetting
De juiste prijsstrategie hanteren is essentieel om boekingen tijdens het laagseizoen te maximaliseren. Volgens RoomPriceGenie kan een prijswijziging van 20% het aantal boekingen halveren of verdubbelen. Bovendien kan het aanpassen van je prijzen aan de vraag en andere belangrijke criteria je hotelomzet verhogen met 20%.
De meest efficiënte manier om een dynamische prijsstrategie toe te passen? Integreer een Revenue Management System (RMS) met je Cubilis Channel Manager. Zo worden de optimale prijzen - voorgesteld door het RMS - automatisch naar Booking.com, andere OTA’s en je eigen hotelwebsite verzonden.
Bereid je hotel of B&B eenvoudig voor op 2024 dankzij Cubilis
Klaar om je boekingen en bezettingsgraad te maximaliseren voor het laagseizoen van 2024? Pas deze tips efficiënt toe dankzij Cubilis! Met onze Channel Manager kan je in één centraal platform je tarieven, promoties en 'boekbaar tot' datum configureren voor Booking.com en je andere OTA's! Gebruik je Cubilis nog niet? Vraag je gratis proefversie aan via onderstaand formulier.